Boekmanstichting Kenniscentrum voor kunst, cultuur en beleid

Home » Cultuurmarketing Awards

Deze activiteit heeft plaatsgevonden op:

Donderdag 25 jun ’15

Cultuurmarketing Awards

Op 25 juni sloot Cultuurmarketing het culturele seizoen af met de Cultuurmarketing Awards. Een dag bomvol kennis en inspiratie met maar liefst 13 presentaties, gevolgd door een feestelijke borrel. Marielle Hendriks directeur van de Boekmanstichting is juryvoorzitter van de Cultuurmarketing Scriptieprijs die tijdens deze dag uitgereikt wordt.

Het programma van de Cultuurmarketing Awards bestaat uit twee onderdelen: de presentaties en uitreiking van de Cultuurmarketing Scriptieprijs en De Gouden Struis.

Ochtendprogramma:

10:00 – 12:30 Presentaties en uitreiking Cultuurmarketing Scriptieprijs 2015
De Cultuurmarketing Scriptieprijs wordt uitgereikt aan het beste scriptieonderzoek op het gebied van marketing, communicatie, ondernemerschap en/of beleid in de culturele sector.

De acht finalisten van de Scriptieprijs geven tijdens de Cultuurmarketing Awards een presentatie over hun onderzoek en de resultaten. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a.: de (meer)waarde van de Museumkaart, branding in de podiumkunstensector en storytelling bij festivals. Eén van de genomeerden is Emma Johnson die eerder tijdens Onderzoek in zicht een presentatie gaf over haar onderzoek naar vriendenkringen.

De acht genomineerde scripties zijn beschikbaar in de bibliotheek van de Boekmanstichting. Bekijk de internetcatalogus.

De winnaar wordt geselecteerd door een vakjury, bestaande uit Cor Wijn, Ruben Israël, Anna Elffers en Marielle Hendriks.

Middagprogramma:
13:30 – 16:30 Presentaties en uitreiking De Gouden Struis 2015

Op het middagprogramma staan vijf presentaties van de marketeers van het Le Guess Who?, Mauritshuis, TivoliVredenburg, Parktheater Eindhoven en We Are Public. Zij presenteren de marketingstrategie of -campagne waar ze het afgelopen seizoen opzienbarende resultaten mee behaalden. Hiermee maken deze instelingen kans op de Gouden Struis, de prijs voor de beste marketingcampagne van het afgelopen seizoen. Deze prijs wordt aan het einde van deze middag uitgereikt.

——————

Datum: donderdag 25 juni 2015
Tijd: 10:00 – 16:30
Locatie: Utrecht (locatie op loopafstand van het Centraal Station)
Aanmelden is mogelijk via Cultuurmarketing.

Over Cultuurmarketing
Cultuurmarketing is een netwerkorganisatie die het doel heeft om de kunst- en cultuursector te versterken. Daarom organiseert Cultuurmarketing jaarlijks meer dan twintig events, deelt nieuws, cases en inspiratie op de website en doet jaarlijks onderzoek naar de staat van het vakgebied. Cultuurmarketing bestaat sinds 2008 en werkt samen met inspirerende en ondernemende partners.

Partners & subsidiënten