Boekmancahier #45
€ 10,– | uitverkocht
Boekmancahier 45
Nummer 45 gaat over marketing in de culturele sector. Kirsten Sinke concludeert in haar artikel over culturele informatiemarkten dat dit collectieve promotie-instrument uiterst effectief is. Lobke Buenen en Marieke Peters inventariseerden de wensen en behoeften van jongeren als potentiële klanten van theaters. Bas Koopman beschrijft hoe het Amsterdams Uit Bureau zijn collectieve marketing via internet bedrijft. Chris Bilton analyseert de houding van creative industries in Engeland tegenover marketing.
Redactioneel
Artikelen: Marketing
- Meer jongeren naar het theater Lobke Buenen en Marieke Peters
- Uitmarkt als middel voor collectieve promotie De opening van het culturele seizoen in Den Haag, Amsterdam en Rotterdam Kirsten Sinke
- Online eieren eten De marketing van podiumkunsten via internet Bas Koopman
- Disorganised creativity The challenge for British cultural policy for the creative industries Chris Bilton
Boeken
-
The future of the past: reflections on history, urbanity and museums / M. Nauwelaerts (samenst.)Michele Jacobs
-
In de schaduw van kunst: een kritische beschouwing van de Nederlandse cultuurpolitiek / Paul KuypersHans van Dulken
-
Vlaanderen en zijn grote buitenland: de opbouw van het internationaal cultureel beleid van Vlaanderen 1945-1988 / Annick Schramme; Romantiek en realisme: de Belgisch-Nederlandse culturele betrekkingen tussen 1945 en 1980 / Iris SteenJoop de Jong
-
Schots en scheef: artistiek werk tussen markt en organisatie / T. IJdensJules Theeuwes
-
Museummarketing / Th.B.J. Noordman et alFrits de Leeuw
Signalementen
Scripties
Onderwijs
-
JuryrapportDe Groene-Boekman Scriptieprijs 1999