Boekmancahier #49
€ 10,– | uitverkocht
Boekmancahier 49
Het thema van Boekman 49 is cultuureducatie in het basisonderwijs en in de basisvorming. Bevat bijdragen over centra voor kunsteducatie, media-educatie, jongeren en klassieke muziekeducatie, opera-educatie voor kinderen en jongeren, architectuureducatie, het multimediasysteem ARIA en de website van het Rijksmuseum. In de rubriek dossier een bijdrage over de stand van zaken bij het project Cultuur en School met als ondertitel `valkuilen en potenties'.
Redactioneel
Thema: Cultuureducatie
- Tegendraads: Tijd voor revolutie Kunsteducatie leunt op verouderde tradities Dirk Monsma
- Tegendraads: The medium is the method Media-educatie voor kinderen tot twaalf jaar Sannette Naeyé
- Enjoy Yourself Klassieke muziekeducatie zoekt aansluiting bij de leefwereld van jongeren Ariane Vervoorn
- 'Honderd procent geven en geen steek laten vallen' Kwaliteit en ambacht vormen de kern van opera-educatie Annelies Wielaard
- Een zaak voor iedereen De trage ontwikkeling van architectuureducatie Michel de Bakker
-
ColumnBeneden peilFolkert Haanstra
Congressen
-
Musea partij in de strijd om vrije tijdTrends en ontwikkelingen in museaMichèle Jacobs
Boeken
-
200 jaar Rijksmuyseum: geschiedenis van een nationaal symbool / G. van der HamFrans Grijzenhout
-
National Museums: Negotiating Histories: Conference Proceedings / D. McIntyre and K. Wehner (eds.)Michèle Jacobs
-
Economics and Culture / D. ThrosbyFrank van Puffelen
Signalementen
Dossier
-
Cultuur en schoolValkuilen en potenties: de stand van zakenFijne Konings, Letty Ranshuysen en Mieke Nooijen
Onderwijs
-
JuryrapportDe Groene-Boekman Scriptieprijs 2000