Boekmancahier #39
€ 10,– | uitverkocht
Boekmancahier 39
In nummer 39 beschrijft Mélanie van der Hoorn met welke argumenten eigentijdse architectuur wordt geweerd in het historische centrum van Wenen, hét symbool van de Habsburgse monarchie. Margaret Jane Wyszomirski analyseert de veranderingen in het federale kunstbeleid in de Verenigde Staten. Rick van der Ploeg stelt dat de overheid culturele instellingen moet helpen economisch zelfstandiger te worden. Het beleid dat uit die overwegingen is uitgezet voor de filmsector faalt, volgens Femke Hoogendoorn.
Redactioneel
Column
-
Cultureel ondernemerschapJ.S. Cramer
Tegendraads
Congressen
-
Noorderslag Seminar jaarlijkse kennismarkt voor Nederlandse popsectorLutgard Mutsaers
-
Wettelijk beroepsregister in de archeologie geen garantie voor kwaliteitGert Jan van Wijngaarden
Boeken
-
Kunstmarketing / M. BoorsmaFrank van Puffelen
-
Marketing the museum / F. MacLean; Museum strategy and marketing / N. Kotler and P. KotlerDirk Noordman
-
Kunstkringen rond 1900 / A.B.G.M. van KalmthoutMarc Adang
-
Hoogtij van de liberale cultuur / R. AertsFrank van Vree
-
Leesbevordering in Nederland / F.M.H.M. Driessen, P. Kreijen en B.G.M. VölkerMargareth van Kleef en Marieke Tomesen